Wsparcie wdrożeń on-the-job training
Wsparcie rozwoju pracowników liniowych, specjalistów i menedżerów
Doświadczeni trenerzy DEKRA Polska prowadzą szkolenia dla przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej w zakresie Human Resources Development (Wsparcia rozwoju pracowniczego).
Procesy wsparcia wdrożeń on-the-job (na stanowisku pracy) skierowane są do pracowników liniowych, specjalistów oraz kadry menedżerskiej.
Ich celem jest wdrożenie i utrzymanie standardów pracy oraz implementacja procedur oraz narzędzi, w tym także standardów i narzędzi zarządzania. Rekomendowane są jako działania wspierające w miejscu pracy wdrożenie rozwiązań, metod, standardów działania i narzędzi pracy poznanych podczas szkoleń, jak również służące lepszemu wykorzystaniu wiedzy zdobytej podczas szkoleń oraz efektywniejszemu spożytkowaniu umiejętności pracownika.
Wsparcie on-the-job training obejmuje obserwacje i wdrożenia instruktażowe w miejscu pracy. Celem każdej sesji jest realizacja założonych, indywidualnych celów rozwojowych uczestnika przy wykorzystaniu specjalnie dobranych narzędzi pracy i rozwiązań metodycznych.
Coach, pełniący rolę Trenera-Instruktora lub Sparring Partnera, wymaga od uczestnika realizowania wyznaczonych zadań np. w symulowanych sytuacjach zawodowych służących doskonaleniu wybranych kompetencji.
Metodyka pracy
Stosowana przez DEKRA metodyka pracy ma zróżnicowany charakter, zależny od wyników wcześniejszej diagnozy sytuacji wewnętrznej firmy oraz od potrzeb rozwojowych pracownika:
- indywidualne szkolenia twarzą w twarz na stanowisku pracy (on-the-job training)
- indywidualne wsparcie coachingowo-konsultacyjne
- coaching indywidualny on-the-job
Działania realizowane w ramach procesów wdrożeń on-the-job:
- superwizje wykonywanych zadań oraz działań w miejscu pracy
- indywidualne sesje informacji zwrotnej (feedback)
- indywidualne warsztaty
- wspólna analiza przypadków
- wymiana doświadczeń w zakresie tzw. dobrych praktyk
- działania diagnostyczne
- międzysesyjne indywidualne zadania wdrożeniowe
Działania w zakresie wsparcia wdrożeń on-the-job DEKRA realizuje na dwóch poziomach celów:
- W sferze bieżących potrzeb organizacji - działania służą poprawie jakości pracy oraz efektywności wykonywanych obowiązków "tu i teraz"
- W sferze przyszłych potrzeb organizacji – koncentracja na przyszłych celach i potrzebach oraz średnio- i długookresowych planach przedsiębiorstwa
Usługi wsparcia wdrożeń on-the-job training skierowane są do:
- dealerów samochodowych
- producentów i importerów pojazdów
- banków, firm leasingowych, flot samochodowych
- przedsiębiorstw car fleet management, przedsiębiorstw rent a car
- producentów i dystrybutorów części
- sieci naprawczych (ASO i niezależnych)